تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » نمایشگاه «قصه دیپ»؛ خوانشی نو از زندگی انسان های امروزی

نمایشگاه «قصه دیپ»؛ خوانشی نو از زندگی انسان های امروزی

Shokohi
Alireza
01 اسفند 1394
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

نمایشگاه «قصه دیپ»؛ خوانشی نو از زندگی انسان های امروزی

نمایشگاه چیدمان تعاملی «قصه دیپ» اثر سمیرا صفاری در گالری مارلیک رشت برپا شد.
به گزارش هنر گیلان، نمایشگاه تصویرسازی آثار سمیرا صفاری،با عنوان «قصه دیپ»، متشکل از 36 تابلوی جدید وی از شخصیت های ابداعی،به همراه فروش کتاب و اکران انیمیشن «قصه دیپ»، با حضور چهره های شاخص جامعه هنری و مردمان گیلان زمین، در گالری مارلیک، مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) برپا شد.

سمیرا صفاری مجموعه «قصه دیپ» را خوانشی نو از زندگی همه انسان های شبیه به هم جامعه امروزی،با توجه به نظریه آشنایی زدایی، نامید و ادامه داد: در جریان هنر معاصر،بیش از هر دوره دیگری، شاهد آثاری با نوآوری و نواندیشی، می باشیم، عادت و روزمرگی ما را از واقعیت دور می کند و به شدت مانع خلاقیت است، آشنایی زدایی، روشی است که عادت ها را می زداید و چشم ها را به روی تازگی ها می گشاید.

وی با بیان اینکه مجموعه آثار دیپ با توجه به رویکرد آشنایی زدایی و با ترکیبی از سنجاق سر و برخی ملحقات، برای اولین بار در دنیا، ساخته و ثبت شده است، گفت: تغییر کاربری سنجاق برای طراحی شخصیت ها، استفاده از ترکیب بندی های نامتعارف و نگاه مینیمالیستی و نیمه انتزاعی در آثار، از ویژگی های منتج به این نظریه می باشد.

وی تاکید کرد: کتاب های تصویری، با نوشته محدود، عموما برای مخاطبان پیش از دبستان کاربرد دارد، اما کتاب «قصه دیپ» با توجه به محتوای آن، خاص بزرگسالان است. تغییر سن مخاطب، به نوعی هدف این پروژه، یعنی جلوگیری از عادت زدگی را، به دنبال خواهد داشت.

صفاری با بیان اینکه تغییر قطع کتاب، در «کتاب طوماری» و سایز تابلوها سبب تشدید نظریه فوق می باشد، ادامه داد: موضوع کتاب و انیمیشن «قصه دیپ»، خوانشی نو از زندگی همه انسان های شبیه به همِ جامعه امروزی ما است.

وی افزود:هدف از حضور یافتن سنجاق سرها میان حبه های قند، رساندن این پیام است که وقتی اشیای سخت با حبه های قند، فضایی شیرینی و دلنشینی ایجاد می نمایند، داستان ما هم می تواند، داستان آدم های سختی باشد که با شیرینی عشق زندگی را زیبا تصویر می کنند.

صفاری تاکید کرد:در این نمایشگاه سعی شده با استفاده از ساده ترین ابزارها و به وسیله کولاژ اجسام، عکاسی و استاپ موشن به انتقال ایده ها پرداخته شود،ساده بودن ابزار کار در این مجموعه سبب شده تا به نوعی با جنبش DIY مواجه باشیم و مخاطبین تمایل به اجرای آن داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه 25 الی 29 بهمن ساعت 10 الی 13 و 16 الی 19 در گالری مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(س) برگزار شد.

سمیرا صفاری، متولد 1363، مدرس دانشگاه، کارشناسی ارشد ارتباط تصویری و عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، دارای سابقه بیش از یک دهه فعالیت در حوزه طراحی گرافیک، تدریس و تحقیق بوده و تا پیش از این در چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی عکس، گرافیک، تصویرگری در تهران، تبریز، یزد، اصفهان، گیلان شرکت نموده است.
دسته بندی :  خبرها / هنری
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید